Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعـة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 1

99xfzS.png


XOXtl.gif


QQqkbZ.png


Here we expose clients of Iran, the enemies of Islam and Muslims
Will not be long and Iran will be liberated of you Magi


283413152.png


Who gave you the right to desecrated our land and our holy places
Soon the War will convey inside your country and you will be sorry


pD21fl.png


vsname.png

yG5DlZ.png


كلما مسّنا الضّر، أو كلما شعرنا بنشوة النصر، نعود إلى عهدنا الأول :
3kLCsa.png

بها بدأنا وبها سننتهي!
في وقت المحنة، نلجأ إلى الله، وفي وقت الفتح، نلجأ إليه، فهو مولانا، ومولاهم أصنام بشرية يسجدون لها، وأحذية يضعونها فوق رؤوسهم !


g10VU1.jpg
 
التعديل الأخير:

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 16, 2014

W1YihY.png


( الّذِينَ قَالَ لَهُمُ النّاسُ إِنّ النّاسَ قَدْ جَمَعُواْ لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَاناً وَقَالُواْ حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيل *
فَانْقَلَبُواْ بِنِعْمَةٍ مّنَ اللّهِ وَفَضْلٍ لّمْ يَمْسَسْهُمْ سُوَءٌ وَاتّبَعُواْ رِضْوَانَ اللّهِ وَاللّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ )



puI2XH.png


*
( إِنّ اللّهَ يُدَافِعُ عَنِ الّذِينَ آمَنُوَاْ إِنّ اللّهَ لاَ يُحِبّ كُلّ خَوّانٍ كَفُور * أُذِنَ لِلّذِينَ يُقَاتَلُونَ بِأَنّهُمْ ظُلِمُواْ وَإِنّ اللّهَ عَلَىَ نَصْرِهِمْ لَقَدِير )

SUcMIf.png

*
*

اللهم إنا نسالك خير هذا اليوم فتحه ونصره ونوره
*
ونعوذ بك من شره وشر ما فيه وشر ماقبله وشر مابعده
آللهم أعز الاسلام والمسلمين وانصر المستضعفين في كل مكان يارب العالمين



ojXKdv.png


g8xUOV.png


fpMlp.gif
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 16, 2014


KqKuR.png


لدعم اخوتكم في الجيش الحر بالسلاح و تجهيز المجاهدين في ارض الشام ، مع الضمان بوصول الدعم حسب اسم الداعم و توثيق عملية التسليم و ذكر اسم الداعم ان رغب
To support your brothers in the Free army of weapons and equip the Mujahideen in the land of the Levant, with the arrival of security support by the name of supporter and documenting the process of delivery and the name of supporting the desired

من حق كل من يدعم ان يطمئن قلبه و يعلم اين تصل امواله لذلكـ سيتم نشر مقطع فيديو يضمن وصول الدعم و تسليح الجيش الحر من خلال ما تقدمونه،
From the right of each of the supported to reassure his heart and knows where his money up for it will be published a video clip ensures access support and arming of the Free Army through what you give,


للتواصل مع المركز الاعلامي الموحد للجيش السوري الحر تقديم الدعم المالي لـإيصاله بالإسم اذا رغب المتبرع او كتابة فاعل خير
To communicate with the media center common FSA to provide financial support to deliver it by name if , the donor wishes or writing philanthropist, please contact the following E-mail
...


البريد الالكتروني التالي للمسؤولين عن الصفحة :

[email protected]


كـذلك ..هذا الحـساب لمســـاعدة،"الجـيـش الحــر" و"الأهالي" في الداخـل

also this throw Al-Rajhi Bank, for Free army & Families
Inside Syria


cXdZTh.png


1FIOU.jpg

-------------------------------------------------------


wYczj.jpg



VJqgZ.jpg


هل نسيتم أطفال سوريا ؟!!!
ارحموا من في الأرض يرحمكم من في السمآء ..


lc09W.jpg



TDjqV.jpg


aSjtN4.jpg
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 16, 2014

JmJnOi.png


مع انتهاء يوم الخميس في سوريا استطاعت لجان التنسيق توثيق 140 ( مآئة وأربعون ) شهيدا بينهم تسعة سيدات، ستة عشر طفلا، وعشرة شهداء تحت التعذيب ،،
أربعة وأربعين شهيدا في حلب * اثنين وثلاثين شهيدا في درعا * سبعة وعشرون شهيدا في دمشق وريفها، بينهم / أربعة أطفـــال / أربعة نســـاء / تسعة تحــت التعذيــب * عشرون شهيداً في حماه * سبعة شهداء في ادلب * أربعة شهداء في دوما * ثلاثة شهداء في القنيطرة * شهيدين في ديــرالزور * وشهيد في حمص .

4DN2u.gif

With the end of Thursday Coordination Committees documented ; 140 ( One hundred and Forty) martyrs in Syria, including Nine women, Sixteen children, Ten martyrs under torture,
Forty-four martyrs in Aleppo * Thirty-two martyrs in Daraa * Twenty-seven martyrs in Damascus and its countryside, including / four / four women / nine under torture * Twenty martyrs in Hama * seven martyrs in Idlib * Four martyrs in Douma * Three Martyrs in Kenitra * Two martyrs in DeirEzzor * and a martyr in Homs.

7hRZ4A.png

http://www.syria2011.net/t82646-topic
jHN2bc.png
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 16, 2014

Z4vYPV.jpg



*محافظة دمشق:

قصف من الطيران الحربي وبالمدفعية الثقيلة على حي جوبر.


*محافظة ريف دمشق:

قصف عنيف براجمات الصواريخ والمدفعية الثقيلة على مدينتَيْ بساتين رنكوس والزبداني وعلى عدة بلدات بالغوطة الشرقية.

قصف من الطيران المروحي بالبراميل المتفجرة، وبراجمات الصواريخ والمدفعية الثقيلة، استهدف أحياء مدينة داريا.

استهدف فيلق الرحمن مراكز قوات نظام الأسد في المنطقة الواقعة بين مدينة جرمانا والمليحة بصواريخ كاتيوشا، وحقق إصابات، فيما استمرت المواجهات على أطراف بلدة المليحة، بالتزامن مع قصف عنيف من الطيران الحربي.

استعادت الجبهة الإسلاميّة، السيطرة على عدّة مبانٍ كانت قوّات الأسد سيطرت عليها قبل أيّامٍ داخل بلدة المليحة في الغوطة الشرقيّة، وقتلت خلالها 25 جنديًّا على الأقلّ خلال هجومٍ مضادٍّ شنّه المقاتلون على تجمّعات قوّات الأسد داخل البلدة.

مشط مقاتلو جيش الإسلام، التابع للجبهة الإسلامية، معاقل قوات الأسد في بساتين مدينة المليحة في ريف دمشق من جهة شبعا برشاش 14.5 للتصدي لمحاولة اقتحام المدينة.


*محافظة حلب:

استهدف الثوار بصواريخ "غراد" أكاديمية الأسد العسكرية وحققوا إصابات مؤكدة، فيما قصف الطيران المروحي بالبراميل المتفجرة ساحة بزة بأحياء حلب القديمة.

اندلعت معارك ضارية بين كتائب غرفة عمليات أهل الشام وقوات الأسد، في محيط فرع المخابرات الجوية، وسط قصف جوي عنيف بالرشاشات الثقيلة والصواريخ على مناطق الاشتباك.

تمكن الثوار من قتل عدد من جنود الأسد وتدمير دبابة في مواجهات بمنطقة البريج في الشيخ نجار.

قصف من الطيران الحربي استهدف قريتَيْ بابكة والجينة، وعلى منطقة الملاح شرقي مدينة حريتان.

انفجرت سيارة مفخخة في كراج سجو قرب معبر باب السلامة على الحدود التركية، ما أدى لسقوط 60 قتليلًا وعشرات الجرحى.

قصفت كتائب الثوّار، مراكز قوّات الأسد في مبنى البلديّة القديم، وفندق الأمير، ومبنى القصر البلديّ، وساحة سعد الله الجابريّ بقذائف مدافع جهنّم المحليّة الصنع.

تمكنت عناصر المكتب الأمنيّ التابع للجبهة الإسلامية، من تحرير الصحفيّيْن: jack hill، وanthony loyed، العاملَيْن في صحيفة "التايمز" البريطانيّة، بعد تعرّضهما للاعتقال من قبل مجموعة مجهولة الهويّة من قطّاع الطرق، قُرب مدينة تل رفعت في ريف حلب الشماليّ، خلال عودتهما من مدينة حلب.


*محافظة درعا:

نسف ثوار معركة "شهداء الخندق" عدة مبانٍ تتمركز فيها قوات الأسد في حي المنشية بدرعا، بعد عملية تفجير نفق أسفلها، كما أطلقوا عددًا من قذائف الهاون على الملعب البلدي واللواء 132، وحققوا إصابات مؤكدة، في حين قصفت راجمات الصواريخ والمدفعية الثقيلة أحياء درعا البلد.

اندلعت اشتباكات عنيفة في محيط تل أم حوران وعند كتيبة الدبابات (الحجاجية) وحاجز المضخة خلال معركة الفاتحين، حيث تمكن خلالها الثوار من تفجير حاجز الأعلاف بالعبوات الناسفة، ما أدى إلى تدميره بالكامل، كما استهدفوا تل أم حوران بقذائف الهاون، تزامنًا مع قصف من الطيران الحربي على المنطقة، فيما قصف الطيران المروحي بالبراميل المتفجرة مدينة نوى.

تصدى مقاتلو فرقة اليرموك لمحاولة قوات الأسد التقدمَ من حاجز برد باتجاه مبنى الكازية القريب من الحاجز، ما أدى لوقوع قتلى وجرحى.

أفشلت كتائب الثوار، محاولة قوّات الأسد التسلّل إلى الحيّ الشرقي لمدينة الشيخ مسكين، بريف درعا.


*محافظة إدلب:

سيطرت كتائب الثوّار، على خمسة حواجز، في مدينة خان شيخون، بريف إدلب الجنوبيّ، وهم المداجن، والمعصرة، والمخابرات الجوية (التلاوي)، وكازية أبو رباح، وحاجز أبو علاء بعد عمليّة استشهاديّة داخل الحاجز.


*محافظة حمص:

قصف عنيف بالمدفعية والرشاشات الثقيلة وقذائف الهاون على حي الوعر.


*محافظة دير الزور:

قصف بالمدفعية الثقيلة على معظم الأحياء المحررة بمدينة دير الزور.

تجددت الاشتباكات على عدة محاور بريف دير الزور، بين كتائب من جبهة النصرة والجبهة الإسلامية والجيش الحر من جهة، وتنظيم دولة العراق والشام من جهة أخرى.


*محافظة حماة:

قصف من الطيران المروحي بالبراميل المتفجرة، استهدف مدن كفر زيتا واللطامنة، فيما تجددت الاشتباكات على الجبهة الجنوبية لمدينة مورك.

قصف جيش الشام، تجمّعات قوّات الأسد في قرية تل ملح، وحاجز الجديدة، بريف حماة الغربيّ، بقذائف الهاون، والرشّاشات الثقيلة؛ ما أسفر عن وقوع عدّة قتلى، وجرحى، في صفوفها.


*محافظة القنيطرة:

قصف من الطيران الحربي استهدف بلدة غدير البستان بالريف الجنوبي.


*محافظة الرقة:

هز انفجار ضخم مدينة الرقة، جراء قيام تنظيم دولة العراق والشام بتفجير مقام أويس القرني بمدينة الرقة.


*محافظة اللاذقية:

دمّر مقاتلو معركة الأنفال، مدفع 57 لقوّات الأسد في قمّة جبل تشالما، بريف اللاذقيّة، بعد استهدافه بصاروخ "كونكورس".

دمّر فيلق الشام، دبّابة لقوّات الأسد على قمّة تشالما، بعد استهدافها بصاروخ "كونكورس" آخر، خلال الاشتباكات العنيفة في محيط القمّة.

تصدى مقاتلو معركة الأنفال لمحاولة جيش الأسد استعادة السيطرة على مرصد السيرتيل في ريف اللاذقية، وأوقعوا خلالها عددًا من القتلى والجرحى.


http://www.youtube.com/watch?v=z3-aUwS-0nc


http://www.youtube.com/watch?v=B0YQWJluHI4&hd=1

http://www.youtube.com/watch?v=Ry9jTzk9Alc&hd=1

http://www.youtube.com/watch?v=kX90OAMy7xU&hd=1


* Damascus Governorate :

Bombardment of warplanes and heavy artillery on the Jobar neighborhood .

*
* Province of Damascus :

Braszmat heavy shelling of rockets and heavy artillery against the cities of orchards Rankous and Zabadani and several towns Balgoth East .

Bombing of aviation turbofan explosive barrels , and Braszmat rockets and heavy artillery , targeted neighborhoods Daria .

Rahman targeted Corps Centers Assad regime forces in the area between the city of Jaramana and Maliha Katyusha rockets , and achieved injuries , while clashes continued on the outskirts of the town of Maliha , in conjunction with the heavy shelling from warplanes .

Regained Islamic Front , control of several buildings were dominated by Assad's forces a few days ago in the town of Maliha in East Gouta , which killed at least 25 soldiers during a counter-attack launched by militants on gatherings Assad's forces inside the town .

Comb Army fighters of Islam , of the Islamic Front , the strongholds of Assad's forces in the city of Maliha groves in the countryside of Damascus, on the one hand the Shebaa 14.5 machine gun to address an attempt to storm the city.

*
* Aleppo :

Missiles targeted rebels " Grad " Assad Military Academy , and have had confirmed cases , while the bombing helicopters explosive barrels livery yard neighborhoods of old Aleppo .

Fierce fighting broke out between al- room operations people of Syria and Assad's forces , in the vicinity of Air Force Intelligence branch , amid fierce aerial bombardment with heavy machine guns and rocket attacks on areas of engagement.

The rebels have managed to kill a number of soldiers and destroyed a tank Assad in clashes in the area of ​​Bureij Sheikh Najjar .

Bombardment of warplanes targeted villages and Babikh gene , and the area east of the city navigator Haritan .

A car bomb exploded in a garage near Sjo crossing safety door on the Turkish border , which led to the fall of 60 Guetlela and dozens wounded .

Brigades bombed the rebels , Centers Assad's forces in the old municipal building , and the Prince Hotel , and the building of the Municipal Palace , and Saadallah al-Jabri Square mortar guns hell homemade .

The elements of the Security Office of the Islamic Front , the liberation of the journalists : jack hill, and anthony loyed, working in the newspaper "The Times" British , after being arrested by a group of unidentified bandits , near the city of Tel raised in the countryside of Aleppo north , through the return of the city of Aleppo .

*
* Daraa province :

*Blasting rebels battle " Martyrs trench " several buildings stationed where Assad's forces in Manshia Daraa , after the bombing of a tunnel beneath it , and fired a number of mortars at Municipal Stadium and Maj. Gen. 132 , and have had confirmed cases , while pounded rocket launchers and heavy artillery neighborhoods shield the country .

Violent clashes broke out in the vicinity of Tel mother Horan, when a battalion of tanks ( orbital ) and barrier pump during the Battle of the conquerors , where he was able , during which the rebels of bombing barrier feed improvised explosive device , which led to a completely destroyed , as targeted Tel mother Horan mortar , to coincide with the bombing of Flight the war on the region , while the bombing helicopters explosive barrels City nuclei .

Yarmouk fighters confronted band to try to Assad's forces of progress toward building a barrier cold Khasi near the barrier , leading to the occurrence of dead and wounded .

Foiled rebel battalions , Assad's forces trying to infiltrate into the eastern district of the city , Sheikh poor , Brive shield .

*
* Idlib province :

Brigades seized control of the rebels , the five barriers , in the city of Khan Sheikhoun , Idleb countryside south , they poultry , and Maasara, and the Air Force Intelligence ( Altilawy ) , and the Gas Station Abu Rabah , and Abu Ala barrier after a martyrdom operation inside the barrier .

*
* Homs :

Heavy shelling with artillery and heavy machine guns and mortars on the rough neighborhood .

*
* Province of Deir al-Zour :

Heavy bombardment on the neighborhoods most liberated in Deir ez-Zor .

New fighting erupted on several axes Brive Deir ez-Zor , the Brigades of the front and the victory of the Islamic Front and the army of the free hand, and the State of Iraq and Syria on the other.

*
* Hama :

Bombing of aviation turbofan explosive barrels , targeted the cities of Kafr Zeta and Aellatamna , in renewed clashes on the southern front of the city Mork .

Army shelling of Syria, Assad rallies troops in the village of Tal salt , and the new barrier , the western countryside of Hama , mortars , and heavy machine guns ; resulting in the occurrence of several dead and wounded , in its ranks .

*
* Quneitra :

Bombardment of warplanes targeted the town of Ghadir Al Bustan rural South .


* Raqqa :

A huge explosion rocked the city of Raqqa , a result of the State of Iraq and the Levant shrine bombing Uys Qarni in tenderness .

*
* Lattakia :

Destroyed fighters battle Anfal , 57 cannon to Assad's forces in the summit of Mount Chalma , Brive Latakia , after the target missile " Concourse " .

Sham destroyed Corps , a tank for Assad's forces on top of Chalma , after being targeted by a missile , " Concourse " last , during violent clashes in the vicinity of the summit.

Anfal confronted fighters battle to try to Assad 's army regain control of the Observatory Alsertel in the countryside of Latakia , which , inflicting a number of casualties.

W9pZgV.png
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 16, 2014

6bHEUm.png


- مليشيات سوات الحكومية تعتقل مواطن سنّي من أهالي منطقة المحاويل شمال بابل / ويستمر مسلسل الاعتقالات لأهل السنة على أساس طائفي ، حسبنا الله ونعم الوكيل .

- انفجار عبوة على دورية للقوات الحكومية في منطقة عين الجحش جنوب الموصل، واصابة ضابط برتبة رائد وثلاثة جنود بجروح متفاوتة، واعطاب العجلة التي كانوا يستقلونها.

- في زمن الخذلان .. أصبحنا نتفاخر بأفعال السابقين لنا!! من دون ان نحاول ان نكون مثلهم!!

- اغتيال مواطن من أهل السنة وسط ناحية الوجيهية / أفاد مصدر خاص أن ميليشيات العصائب اغتالت إبراهيم رحيم الاركي من سكنة ناحية الوجيهية .

- اشتباكات عنيفة بين المسلحين وقوات الجيش بمنطقة الحركاوي في اليوسفية جنوبي بغداد وتكبد الجيش أضراراً كبيرة .

- مقتل موظف في مديرية صحة هيت بهجوم مسلح، غرب الانبار .

- اصابة جنديين بانفجار عبوة ناسفة شمالي الموصل / افاد مصدر ان "عبوة ناسفة كانت موضوعة على جانب الطريق في منطقة القوسيات شمالي الموصل، انفجرت، صباح اليوم، لدى مرور سيارة مدنية يستقلها اربعة جنود، ما اسفر عن اصابة جنديين اثنين بجروح متفاوتة .

- انفجار عبوة على دورية للقوات الحكومية في منطقة عين الجحش جنوب الموصل، واصابة ضابط برتبة رائد وثلاثة جنود بجروح متفاوتة، واعطاب العجلة التي كانوا يستقلونها.

- الدكتور محمد عايش الكبيسي : ألف ابن الجوزي كتابه (تلبيس إبليس) .. ليعالج مشكلة تربوية في زمانه حيث كان بعض المسلمين يرتكب السيئة بغطاء الحسنة !! تفاصيل .
https://ar-ar.facebook.com/sunnispr...14853853.61571.185176904961904&type=1&theater

- الشيخ فاروق الظفيري : يا أهل السنة أفيقوا من نومتكم ../ تصميم .
https://scontent-b-cdg.xx.fbcdn.net...081_455052751307650_4310370231736121893_n.jpg

- عدونا يستهدفنا جميعاً كسنة , ولهذا كانت فكرة مشروع البيت السني / تصميم .
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd....220_455020047977587_6432544987825415777_n.jpg

- حملة #سنيتنا_تجمعنا هي خليط يضم كثيراً من الطيف السني ,لا تتبع لجهة ولا حركة ولا شخص , إنما هي سنية تنطلق من ثوابت أهل السنة واختياراتهم لقرارات المصير / تصميم .
https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd....483_455018267977765_4445889306896239267_n.jpg

- لا مكان للمليشيات ولا لمن يعلق الرايات الشركية في بيتنا السني / تصميم .
https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd....361_455016114644647_7249013399473181479_n.jpg

- آثار القصف الممنهج والمتعمد على مدينة الرمادي / صورة .
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net...860_455010844645174_7034290314217121195_n.jpg

- صورة الانفجار الذي وقع قرب مديرية الجرائم الكبرى في ساحة الأندلس قرب مستشفى الواسطي في بغداد / صورة .
https://scontent-a-cdg.xx.fbcdn.net...5342_454804467999145_792368103085152585_n.jpg

- النجيفي هناك تنسيق مع الأخوة الاكراد حول اقليم نينوى / اكد محافظ نينوى اثيل النجيفي ان: "ان ثمة تنسيق بينه وبين الاخوة الكرد -حسب ما قال- لأجل ترسيخ فكرة اقامة اقليم نينوى". / تفاصيل .
https://www.facebook.com/herakiq#!/...51187993.77232.355770141188864&type=1&theater

- بالصور .. بساتين المحافظات السنيّة بين الغرق والحرق.. والزراعة تنتعش في الجنوب../ رابط .
http://www.herakiq.com/4116

- المالكي يتطلع إلى الأكثرية البرلمانية بأصوات السنة! بدأت النتائج الأولية للانتخابات التشريعية العراقية، التي اجريت في 30 من اريل/نيسان وبمشاركة نحو 60 في المائة من العراقيين المسجلين في جداول الانتخابات / رابط .
http://www.herakiq.com/4108

- صناعة الارهاب في العراق / اصبح الارهاب من ابرز الظواهر النازفة في المجتمعات بشكل عام , وفي الدول العربية بشكل خاص , وفي العراق بشكل واسع , حيث اصبح الارهاب صناعة متقنة تشترك بها مخابرات الدول والشركات والحكومات / رابط .
http://www.herakiq.com/4103

- المالكي مستعد للتنازل عن الولاية الثالثة بشرط عدم ملاحقته قضائيا ../ رابط .
http://www.herakiq.com/4099

- الموقف اليومي للثورة العراقية الكبرى وعمليات الثوار ليوم 15-5-2014 / فيديو .
http://safeshare.tv/w/sBpcftONXg

- مؤثر جداً || شيخ كبير في السن يشكو حاله واخوانه المهجرين من مدينة الفلوجة في قضاء عنه / فيديو .
http://safeshare.tv/w/YinQTIvodd

- اثار القصف الحكومي المتعمد على المنازل المدنية في مدينة الفلوجة / فيديو .
http://safeshare.tv/w/AoNWnRAFwz

- الانتخابات العراقية / المشهد العراقي 2014/4/30/ فيديو .
http://safeshare.tv/w/QbjOqpNQlw

- استمرار ازمة الوقود في قضاء عنه غربي الانبار / 14/5/2014 / فيديو .
http://safeshare.tv/w/JPHCtZuSTF

- احتجاجات طلبة كلية الاعلام جامعة بغداد على قلة احترام وزير التعليم العالي لهم / فيديو .
http://safeshare.tv/w/MzwHfVWjeD

- ما وراء الخبر - تأثيرات صفقة الأسلحة الأمريكية لحكومة المالكي / 15/5/2014/ فيديو .
http://safeshare.tv/w/hjdvpGbJFS


65ZK57.png


- Swat government militias detain a citizen of the Sunni people of the North Babylon MAHAWEEL / continue the series of arrests and the Sunnis on a sectarian basis , God is enough and the agent .

- A bomb on a patrol of the government forces in the area of ​​Ain colt south of Mosul , and wounding an officer with the rank of major and three soldiers were injured , and damaging the wheel which they were traveling .

- At the time of abandonment .. we brag acts of ex- us ! ! Without trying to be like them ! !

- The assassination of a citizen of the Sunnis amid hand Wajihiya / source said that a special militia Alasaib assassinated Abraham Rahim Archite hand facet of the inhabitants .

- Violent clashes between militants and army troops in the area Aharkkawi Yusufiya south of Baghdad, and the army suffered significant damage .

- The killing of an employee of the Directorate of Health Hit armed attack , west of Anbar .

- Wounding two soldiers when a roadside bomb north of Mosul / source said that " an explosive device was placed on the side of the road in the area Alqosjat north of Mosul , exploded this morning, with the passage of a civilian car carrying four soldiers , injuring two soldiers were injured .

- A bomb on a patrol of the government forces in the area of ​​Ain colt south of Mosul , and wounding an officer with the rank of major and three soldiers were injured , and damaging the wheel which they were traveling .
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 16, 2014

etsrpM.png


- أعلنت وزارة الداخلية العراقية، اليوم الخميس، أن تنظيم (داعش) دعا أنصاره وأتباعه لضرورة الاستعداد للرحيل إلى أماكن أخرى من العالم، وفيما عزت السبب إلى "الضربات الموجعة" التي تلقاها التنظيم من قبل قواتنا المسلحة التي "كبدته خسائر فادحة" في الأنبار، أشارت إلى أن التنظيم اعترف بـ"الاستعدادات المكثفة والمتطورة للقوات الأمنية".

- أفاد مصدر في وزارة الداخلية، اليوم الخميس، بأن حصيلة التفجير بسيارة مفخخة قرب سوق شعبية بمدينة الصدر، شرقي بغداد، ارتفعت الى 21 قتيلا وجريحا. وقال المصدر ان "حصيلة التفجير بسيارة مفخخة في سوق الكيارة بمدينة الصدر، شرقي بغداد، ارتفعت الى خمسة قتلى و16 جريحا".

- أعلنت قيادة عمليات بغداد، اليوم الخميس، بأن "قوة من الفوج الثاني اللواء 60 تمكنت من قتل اربعة مسلحين ، وتدمير عجلة تحمل رشاشة احادية، وصهريج مفخخ وتفكيك 12 عبوة ناسفة اثناء تطهيرها جسر الرعود غربي بغداد".

- أفاد مصدر في وزارة الداخلية العراقية، اليوم الخميس، بان "مسلحين مجهولين اقتحموا، ظهر اليوم، منزلا يعود لقيادي في الصحوة بقرية فتوح التابعة لناحية اليوسفية، جنوبي بغداد، وأطلقوا النار باتجاهه وعائلته، مما أسفر عن مقتله وزوجته وأخت زوجته وزوجها وإصابة احد اطفاله بجروح متفاوتة".

- افاد مصدر في وزارة الداخلية العراقية، اليوم الخميس، بان "سيارة مفخخة يقودها انتحاري انفجرت، صباح اليوم، في الحي الصناعي قرب محكمة الكرادة، وسط بغداد، مما أسفر عن مقتل خمسة أشخاص وإصابة 17 آخرين بجروح متفاوتة وإلحاق أضرار مادية بعدد من السيارات".

- أفاد مصدر في الشرطة، الخميس، بأن قوة امنية عثرت على جثة امرأة قضت رمياً بالرصاص شرقي بغداد. وقال المصدر "قوة امنية عثرت، مساء اليوم، على جثة مجهولة بمنطقة الفضيلية شرقي بغداد، عليها اثار اطلاقات نار في منطقة الراس".

- افاد مصدر في شرطة محافظة صلاح الدين، اليوم الخميس، بأن "مسلحين مجهولين نصبوا، مساء اليوم، نقطة تفتيش وهمية على الطريق الرابط بين قضاء سامراء،(40 كم جنوبي تكريت) والفلوجة، واطلقوا النار بإتجاه سيارة مدنية تقل خمسة ضباط، مما أسفر عن مقتلهم في الحال"، مبينا ان "السيارة كانت تضم نقيبين ورائدين وملازم اول في الجيش العراقي".

- أفاد مصدر في شرطة محافظة صلاح الدين ،اليوم الخميس، بان "عبوة ناسفة انفجرت، ظهر اليوم، بالقرب من سياج مدرسة ابتدائية، وسط قضاء بيجي، (40 كم شمالي تكريت)، مما أسفر عن إصابة ثلاثة أطفال بجروح متفاوتة".

- أفاد مصدر في قيادة عمليات سامراء بمحافظة صلاح الدين، اليوم الخميس، بأن "قوة من قيادة عمليات سامراء داهمت، صباح اليوم، مقرا للمسلحين في منطقة الجلام شمالي قضاء سامراء،( 40 كم جنوبي تكريت)، واشتبكت معهم مما أسفر عن مقتل ستة مسلحين واعتقال خمسة آخرين وتدمير ثلاث عجلات تحمل مقاومة طائرات".

- أفاد مصدر في شرطة محافظة صلاح الدين، اليوم الخميس، بان "قوة مشتركة من الجيش والشرطة نفذت، صباح اليوم، عملية دهم وتفتيش في ناحية الصينية، ( 40 كم شمالي تكريت)، مما أسفرت عن اعتقال 11 مطلوبا وضبط مخبأ للاعتدة والمواد المتفجرة يحتوي اعتدة مختلفة وصاروخ سي فايف وقنابر هاون"،

- أفاد مصدر في قيادة عمليات محافظة بابل، اليوم الخميس، بأن "اشتباكا عنيفا اندلع، مساء اليوم، بين قوات مشتركة من الجيش والشرطة ومسلحين في منطقتي الفاضلية والعبدويس التابعتين إلى ناحية حرف الصخر،(60كم شمال الحلة)، مما أسفر عن مقتل 21 من المسلحين"، مبينا أن "العملية تمت بدعم من طيران الجيش".

- افاد مصدر في قيادة عمليات محافظة بابل ،اليوم الخميس، بان "قوة من استخبارات عمليات بابل نفذت، ظهر اليوم، عملية دهم وتفتيش في عدد من مناطق ناحية جرف الصخر (60 كم شمال بابل) ، أسفرت عن اعتقال أربعة من العناصر المسلحة ".

- أعلنت قيادة شرطة محافظة بابل،اليوم الخميس، عن إن "القوات الامنية بدأت الصفحة الثانية لتطهير شمال بابل من المسلحين في مناطق الفارسية والفاضلية والعبد ويس بعد ان تم تطهير مناطق صنيديج والبهبهان بالصفحة الاولى التي جرت قبل ايام وتكبيد المسلحين خسائر كبيرة والعثور على مخابئ للأسلحة والعتاد".

- أعلنت وزارة الدفاع العراقية، اليوم الخميس، بان "طائرات قيادة طيران الجيش تمكنت من قتل اكثر من 15 مسلحا وجرح 4 اخرين تم نقلهم الى مستشفى الحلة ومن هناك تم القاء القبض عليهم في منطقة الفاضلية، شمال محافظة بابل".

- افاد مصدر في شرطة محافظة بابل، اليوم الخميس، بأن "قوة من الشرطة تمكنت، صباح اليوم، من اعتقال شخص كان يقود سيارة مفخخة لدى مروره بنقطة تفتيش التحرير الواقعة في منطقة الحي العسكري في قضاء المسيب، (35 كم شمالي بابل)".

- أفاد مصدر في شرطة الحويجة بمحافظة كركوك، اليوم الخميس، بأن "مسلحين مجهولين يستقلون سيارة حديثة، اعترضوا مساء اليوم، مركبة قائد صحوة الزاب، المقدم عزيز محمد خلف، وأمطروه بوابل من الرصاص، في حي الشعب، وسط الناحية،(95 كم غربي كركوك)، ما أدى إلى مقتله مع أحد مرافقيه في الحال".

- اعلنت قيادة الفرقة الثانية عشرة ، اليوم الخميس، عن إن " قوة من الفرقة اعتقلت خمسة مسلحين في منطقة القراج غرب محافظة كركوك عقب اشتباكات في المنطقة بين القوة والمسلحين"،

- افاد مصدر في شرطة محافظة ديالى ، اليوم الخميس، بان " مسلحين مجهولين هاجموا بالاسلحة الرشاشة سيارة موظف حكومي اثناء تجواله في منطقة السادة 8 كم شمالي بعقوبة، مما اسفر عن مقتله وزوجته واصابة ابنه البالغ من العمر اربع سنوات بجروح خطيرة".

- أعلنت وزارة الدفاع العراقية، اليوم الخميس، عن إفشال محاولة للجماعات المسلحة التعرض على قطعاتها شمالي عامرية الفلوجة بمحافظة الأنبار ، مبينة أنها تمكنت من تكبيد "العدو" خسائر فادحة بالأرواح والمعدات تضمنت قتل نحو 70 من عناصرهم فضلاً عن مجموعة من العجلات المفخخة أو المزودة بالرشاشات الحادية، ومعمل للتفخيخ.


- The Iraqi Interior Ministry said on Thursday that the organization ( Daash ) called on his supporters and followers of the need to prepare for departure to other places of the world, while attributed the cause to " blows " received by the organization by our armed forces , which " Qaibdth heavy losses " in Anbar , She noted that the organization admitted to " intensive preparations and sophisticated security forces ."

- A source in the Interior Ministry , said on Thursday that the outcome of a car bomb explosion near a popular market in Sadr City , eastern Baghdad , rose to 21 dead and wounded . The source said that " the outcome of a car bomb explosion in a market Alekiarp in Sadr City , eastern Baghdad , rose to five dead and 16 wounded ."

- The Baghdad Operations Command , said Thursday that "the strength of the second group of 60 Brigade managed to kill four gunmen , and the destruction of the wheel carrying a machine-gun , the tank and the dismantling of 12 booby-trapped explosive device during a thunder cleared the bridge , west of Baghdad ."

- A source in the Iraqi Interior Ministry , said on Thursday that " unidentified gunmen stormed noon today , a house belonging to a leading role in awakening the village Fattouh 's hand Yusufiya , south of Baghdad , and shot him and his family , killing him , his wife and the sister of his wife , her husband and injured one of his children were injured . "

- A source in the Iraqi Interior Ministry , said Thursday that " a car bomb driven by a suicide bomber exploded this morning, in the industrial district near a courthouse in Karrada , central Baghdad , killing five people and wounding 17 others were injured and causing material damage to a number of cars " .

- A source in the police , on Thursday, that the security force found the body of a woman ruled by firing squad in eastern Baghdad . The source said " security force found , this evening , the body of an unknown area Fudhaliyah east of Baghdad , signs of rounds of fire in the area of ​​the head ."

- A police source in Salahuddin province , on Thursday , that " unidentified gunmen set up , this evening , a fake checkpoint on the road between Samarra , (40 km south of Tikrit ) and Fallujah , and fired at a civilian car carrying five officers , resulting in all deaths in the case , "noting that " the car was Nguiban includes the pilot and first lieutenant in the Iraqi army . "

- According to a police source in Salahuddin province , said Thursday that " a bomb exploded at noon today , near the fence of an elementary school , the center of Baiji , (40 km north of Tikrit ) , wounding three children were injured ."

- A source in the leadership of Samarra in Salahuddin province , on Thursday , that "the strength of the leadership of Samarra raided this morning, the seat of the gunmen in the area Algelam north of Samarra , (40 km south of Tikrit ) , and engaged them , killing six militants and the arrest of five others and destroying three aircraft wheels bearing resistance . "

- According to a police source in Salahuddin province , on Thursday , that "the combined force of the army and police carried out this morning, raid and search operation in the area of ​​China , (40 km north of Tikrit ) , which resulted in the arrest of 11 is required and adjust the cache of munitions and explosive materials contain different shells and rocket CNN Fife and mortar rounds , "

- A source in the leadership of the province of Babylon , on Thursday , that the " clash violently erupted , this evening , between the joint forces of the army and police and gunmen in the areas of Fadiliyah and Alabedwis subsidiaries to hand symbols rock , (60 km north of Hilla ) , killing 21 of the insurgents , "noting that " the process has the support of army Aviation . "

- A source in the leadership of the province of Babylon , on Thursday , that " the power of the intelligence operations of Babylon, carried out at noon today , the process of raids and searches in a number of areas on the rock cliff (60 km north of Babylon ) , resulted in the arrest of four armed elements ."

- The police command Babil province , on Thursday , for "The security forces started the second page to cleanse the north of Babylon of the militants in the areas of Persian and Fadiliyah slave Lewis after he had been cleared areas Snadeg and Albhbhan page first , which took place a few days ago and inflict militants big losses and find weapons caches gear . "

- The Iraqi Ministry of Defense , said Thursday that "the leadership of the Army Aviation aircraft managed to kill more than 15 militants and wounded four others were taken to a hospital in Hilla and there were arrested in the area Fadiliyah , north of the province of Babylon ."

- A police source in Babil province , on Thursday , that "the police force has been able , this morning , from the arrest of a person who was driving a car bomb as it passed a checkpoint Liberation located in the military district in the Musayyib district , (35 km north of Babylon ) ."

- According to a police source in Hawija in Kirkuk on Thursday , that " unknown gunmen riding in a modern car , objected Thursday evening , a vehicle commander awakening Zab , submitted Aziz Mohammed Khalaf , and showered him with bullets , in the Shaab district , the center of the , ( 95 km west of Kirkuk ) , killing him with one of his companions in the case . "

- The leadership of the band XII , on Thursday , expressed that "the strength of the band arrested five gunmen in the area Alqraj western province of Kirkuk, after clashes in the area between the force and the insurgents ,"

- A source in the Diyala provincial police , said Thursday that " unidentified gunmen attacked a car with automatic weapons government employee during his wandering in the area gentlemen 8 km north of Baquba , killing him and wounding his wife and son, aged four years, was seriously injured ."

- The Iraqi Ministry of Defense , Thursday , for the failure of an attempt by armed groups exposure to Qtatha north Amiriyat al- Fallujah in Anbar province , indicating that it was able to inflict the "enemy" heavy losses in lives and equipment included the killing of about 70 of their ingredients as well as a set of wheels bombs or equipped with machine guns eleventh , and plant booby-trapping .

65ZK57.png
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 16, 2014

O5Wuvk.jpg


الأردن يعلن موافقته على إجراء الانتخابات الرئاسية في السفارة السورية
16/05/2014 - 09:45
أعلن الناطق باسم الحكومة الأردنية، أن بلاده لا تمانع فتح السفارة السورية بعمان أبوابها لاستقبال الناخبين في الانتخابات الرئاسية السورية المقررة في الخارج يوم 28 مايو/ أيار الجاري.
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 16, 2014


الخارجية الأمريكية: سنزود المعارضة بمساعدات تغير حسابات الأسد
16/05/2014 - 08:20
أعلنت وزارة الخارجية الأمريكية، أن بلادها ستمد المعارضة السورية بمساعدات "غير فتاكة" ولكنها ستغير حسابات رئيس النظام السوري بشار الأسد.
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 16, 2014


قتلى بقصف الطيران الحربيّ بالخطأ مراكز الأسد في "بريج حلب"
16/05/2014
قصف الطيران الحربيّ، -خطأً- مراكز قوّات الأسد في جبهة قرية البريج، في منطقة الشيخ نجّار، بمدينة حلب.
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 16, 2014


لبنان يقرر وضع حد أقصى للجوء السوري
16/05/2014
قررت الحكومة اللبنانية، وضع سقف للدخول السوري إلى لبنان وبناء مخيمات لإيواء اللاجئين، على أن يتخذ القرار النهائي في جلسة الحكومة اليوم.
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 16, 2014

ثوار المليحة تمكنوا من قتل أكثر من 16 من جرذان السفاح
والجرذان الطائفية العراقية واللبنانية ، إضافة إلى تدمير
وإعطاب 4 مدرعات وآليات عسكرية.
 

أنصار الشآم

كبار الشخصيات
رد: Syria & Iraq Revolution News الـ جــمعة 17 رجب 1435 هـ - العام 4 Year - أخــبارسوريا والعرآق" May 16, 2014


مستشار رئيس البرلمان الايراني في الشؤون الدولية حسين شيخ الاسلام
"لا قرار في سوريا الا القرار الايراني ولاشيء سيحدث
في سوريا بدون رضا ايران وموافقتها
 
أعلى